Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 13, 2011

Pentingnya Ketabahan.

Assalamualaikum, 

Manusia tidak sempurna, tapi kita perlulah memohon keampunan dariNya.
Aku juga tergolong dalam manusia itu. Banya cacat cela pada diri aku. Namun, itu semua ada hikmahNya.
Setiap ketidaksempurnaan itu, haruslah kita ambil ia sebagai pembakar semangat untuk terus hidup dengan lebih baik. Sememangnya itulah yg diharapkan. Kita sebagai hambaNya perlulah bersyukur dalam apa jua keadaan sekalipun, susah atau senang, perih dan jerih itu, jika dihadapi dengan tenang, insyaAllah pasti ada ganjarannya yg menanti. (:

Carilah ketenangan hatimu itu, kebahagiaanmu itu atas jalan yg diredhaiNya. Meskipun aku belum masih layak untuk menasihati orang lain, tetapi tidak salah untuk aku menjadikan segala penulisan ku ini sebagai pedoman dalam hidupku. InsyaAllah. Taubatlah atas segala dosa dosamu itu. InsyaAllah segala kekusutan akan terlerai.

Alhamdulillah, aku sudah merasainya. Hanya menanti satu persatu kebahagiaan.

Syukur, Alhamdulillah. 

No comments:

Post a Comment

My photo
Love is when your ready, not because your lonely.