Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 31, 2011

Ingatlahh (:

Salam , istighfar istighfar. (:

Tiba tiba kan aku nie hari ni. Okay okay , actually hari ni aku ada terbaca satu blog dan beberapa statement yg telah lama dikumpulkan untuk dijadikan bahan koleksi cerita aku. HAHA (:

Eloklah kiranya aku straight to the point. 
Hmm sebenarnya , kita hidup di dunia ni siapa yg cipta ? ALLAH .
Segala benda di alam semesta ni siapa cipta ? ALLAH .
Kemewahan yang diberi pada kita dari siapa ? ALLAH .
Rezeki yang kita dapat dari siapa ? ALLAH .

Okay , dipendekkan cerita semuaa benda dia alam ni datang dari ALLAH. 

Oleh itu , kita ni manusia , tidak moleklah sekiranya kita berlagak atau dengan kata lebih sopannya 'riak' dengan apa yang kita dapat sekarang. Aku terlintas nak buat entry pasal ni sebab aku ada terbaca blog ni. 

'Hmm , aku baru je belaja kejap dah power gila lah ! Hebat !' *aku ada ubah sikit2 ayat dia.

And ada jugak statements daripada beberapa Facebookers sama ada dr kawan aku atau bukan , yang kononnya semua benda yg dia dpt tu atas usaha dia sdiri. *guess, i think we shouldn't say that.

Astaghfirullahalazim, ingat ye kawan2 , memg lah kita BERUSAHA , tapi kita kena tawakkal kaan ? Bila kita tawakkal , datang dari siapa ? ALLAH S.W.T. Aku nk tegur org aku pun tksempurna, kadang2 sama je , tapi ingat ! Tidak salah untuk kita membetulkan apa2 yg rasanya tidak elok.

Terutamanya kepada budak2 tajaan sama ada dalam negara mahupun luar negara. Dua dua ni sama je , yg nak ke oversea tu jangan lah ada rasa memandang rendah kepada yg di dalam shj , manakala yg di dalam ni jangan lah ada hasad kpd yg ke oversea. Kita sama sama belajar untuk yg terbaik. Ada pro dan cons nyaa (:
Haaa, tak lupa budak budak SPC yg FASTRACK tuu , jangan KOYA juga okaay , haha ! Walaupun MARA taja kita sepenuhnya berdasarkn result dan hanya membayar CIPUT sahaja , tp ingat. Rezeki tu dr sape ? ALLAH (:

YANG ATAS NI AKU BAGI CONTOH JE , jangan terasa sudah lahh. (: AMPUNMAAF kalau terasa. 


Haaaa , yg tu semua CONTOH yang aku bg. Sebab nk bg contoh lain kang takut lain pulak yg jadi. Ape ape jelahh kan (:

Okaylahh ! Sape2 nak komen kritik ke ape boleh jee (: Itsokaay. We learn to share kaan. Huhu.

WSALAM.


p/s : apa yang penting sekarang FUTURE. :)

No comments:

Post a Comment

My photo
Love is when your ready, not because your lonely.